سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اسکن کتب غیردرسی

اسکن کتب

اسکن داده ها و روش ذخیره سازی دیجیتال داده ها دیگر در بسیاری از موارد جایگاه خود را کسب کرده و روش های قدیمی را کنا زده است. یکی از این موارد اسکن کتاب های کتابخانه است که موجب ایجاد یک کپی از هر نسخه کتاب و همچنین سهولت در جست و جوی کتاب ها می شود. در ادامه در این باره بیشتر بدانید. 

بعد از دیجیتال سازی (کتاب های مورد علاقه و با ارزش، آلبوم تصاویر، خاطرات خانوادگی، کتاب های تصویری، مجلات خاص و …) می توان آن را به فرمت مورد نظر تبدیل کرد، برای مثال تبدیل کتاب به PDF و یا فرمت های دیگری مانند PDF ، PDF Searchable ، Word ، Mobi، Epub، و … همچنین درصورتی که نیاز به چاپ مجدد کتاب بود و یا کیفیت فایل خروجی برایتان بسیار مهم است می توان در صورت درخواست کتاب را مجددا صفحه آرایی می کنند.

اسکنر مخصوص کتاب

Book-scanner یا اسکنر کتاب دستگاهی است که بدون آسیب رساندن به مجلد (کتاب، مجله و سایر موارد مشابه) قابلیت تصویربرداری و دیجیتال سازی از آن را دارا می باشد. اسکنر کتاب انواع مختلفی دارد که به روش های متفاوت عمل اسکن و نهایتا تهیه خروجی دیجیتال را انجام می دهند. تنها نکته ای که می توان در مورد اسکنرهای کتاب گفت این است که هرچقدر سنسور تصویربرداری با مجلد فاصله کمتری داشته باشد، عمل دیجیتال سازی با کیفیت و دقت بالاتری انجام خواهد شد.

اسکن کتاب

از انواع اسکنرهایی مرتبط به اسکن کتاب می توان به اسکنر تمام اتوماتیک کتاب (فاصله سنسور با کتاب 10 سانتی متر) اسکنر نیمه اتوماتیک کتاب (سنسور تصویربرداری با کتاب 1 سانتی متر فاصله دارد)، اسکنر تصویربرداری از بالا (فاصله سنسور با مجلد 30 سانتی منر) اسکنر تخت (فاصله سنسور تا مجلد (کمتر از 1 سانتی متر)؛ اسکنر کششی (جهت اسکن کتاب باید برش بخورد – فاصله تا سنسور تقریبا صفر) این اسکنرها برای اسکن مواردی مانند کتاب، مجله، نسخه های خطی و موارد مشابه استفاده کرد.

انتخاب نوع اسکنر برای اسکن مجلد بستگی به نوع مجلد برای دریافت بالاترین کیفیت خروجی یا طبق درخواست افراد انجام می شود.