سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بایگانی مدارک آموزشی به روش دیجیتال

اسکن سازی مدارک آموزشی

یکی از مشکلاتی که همیشه در مراکز آموزشی با آن رو به رو هستند ، نگهداری از پرونده ها و مدارک محصلان است که موجب اشغال فضا شده و فرصت و زمان زیادی را می طلبد. اسکن مدارک آموزشی به لحاظ اینکه می تواند فضای اشغالی را کاهش و جست و جو را تسریع بخشد ، یک اقدام کاربردی در این زمینه است که در ادامه راجع به آن بیشتر صحبت خواهیم کرد. 

دیجیتال سازی مدارک مدارس و دانشگاهی

بایگانی و نگه داری پرونده ها هزینه های خاموشی برعهده سازمان می گذارند که معمولا این هزینه ها در برنامه ریزی های کوتاه مدت به چشم نخواهند آمد؛ این امر باعث کاهش راندمان به صورت نامحسوس می شود. اسکن و دیجیتال سازی می تواند در مدیریت زمان و کاهش هزینه های مراکز آموزشی بسیار موثر باشد.

اسکن مدارک آموزشی

برای مثال فرض کنید نیاز به محتوای پرونده یک شخص خاص دارید، باید از اتاق خود به بایگانی مراجعه کنید، این مراجعه تابع شرایطی مانند فاصله شما تا بایگانی، مدت حضور، پاسخگویی سریع مسئول بایگانی، ضوابط خروج پرونده از بایگانی و … است، حال اینکه پس از دیجیتال سازی بدون این که نیازی به بلند شدن از پشت میز کار خود داشته باشید، تنها با ورود چند دکمه در کسری از ثانیه پرونده مورد نظر، در دسترس است.

از آنجایی که پرونده های تحصیلی هرشخص تقریبا مهم ترین اوراق زندگی آن شخص هستند، و تقریباً اکثر استنادهای مهم اداری به این مدارک و شواهد که در دوران تحصیل فرد شکل گرفته است رجوع می کنند، حفظ و نگه داری این اوراق با گذشت زمان به امری هزینه بر و دشوار برای مدارس و دانشگاه ها و سایر مراکز آموزشی مبدل می شود. با اسکن مدارک آموزشی می توان تا صدها سال پرونده را بدون نگرانی از هزینه های نگه داری یا گاها از بین رفتن پرونده ها، نگه داری نمود.